Dersin Adı | Oyun Kuramı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 361 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin insanlar ve kurumlar arasındaki ilişkilerde kişinin ya da kurumun kazancını maksimize etmesine yönelik oyunlar kuramı kavramlarını anlamasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Oyunların temel kavramları. Tutsak ikilemi , ComlabGames yazılımı, stratejiler, ardıl hamleler ve oyunlar,Risk ve Olasılıklar, Eşzamanlı hamleler ve oyunlar. Nash Kuramı, Tam olmayan informatik oyunlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oyunlar kuramına giriş. Temel kavramlar. | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
2 | İki kişilik toplam sıfır oyunlar | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
3 | Stratejik düşünme ve stratejiler | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
4 | Ardıl oyunlar | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
5 | Eşzamanlı oyunlar. Karışık stratejiler | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
6 | Tutsak İkilemi | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
7 | Ara sınav tekrarı | |
8 | Nash Kuramı, Nash Dengesi | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
9 | Nash Dengesinin uygulamları | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
10 | NKişilik oyunlar | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
11 | Ardıl ve eşzamanlı alt oyunlar, tekralı oyunlar. | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
12 | Tam olmayan informatik oyunlar, piyasa oyunları | A Guide to Game Theory, Fiona Carmichael, Practice Hall,England,2005. |
13 | Tekrar | |
14 | Dönem sonu proje sunumları | |
15 | Dönem sonu proje sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Games and Decisions: Introduction and Critical Survey. By R. DUNCAN LUCE and HOWARD RAIFFA. New York: John Wiley & Sons., Inc., 1957. xix, 509 pp. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1)Strategies and Games, Prajit Dutta, 1999 2) Game Theory for Applied Economists, Robert Gibbons, 1992. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest